Min smyckesdesignande kompis Marina såg så här glad ut när hon provade ett par.
En blogg med inredning, design, arkitektur, trender, nyheter, vackra saker och allt som behagar och berör.
Visar inlägg med etikett Mode. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mode. Visa alla inlägg
torsdag 11 augusti 2011
Nytt seende
Ny design på brillorna kan pigga upp så här på sensommaren, speciellt om man som jag börjar på att se lite dåligt...sa någon något om åldern?... I morse var jag i alla fall på en pressvisning på Grand Hôtel, med smarrig frukost i härlig miljö och visning av Favoptics nya coola kollektion, titta på Favoptic HÄR.
Min smyckesdesignande kompis Marina såg så här glad ut när hon provade ett par.
Min smyckesdesignande kompis Marina såg så här glad ut när hon provade ett par.
torsdag 7 april 2011
Spännande och överraskande norskt mode
Gillar du mode och design..eller bara älskar kreativitet och spännande saker så ska du absolut inte missa Designgalleriets nya utställning med nytt norskt mode, men inte bara mode upp rakt upp och ner. Nej, för här visas kreationer i fantastiska modeller och material, eller vad säger du om mode med bästföredatum, tillverkat av allt från auberginer till honungsmeloner! Utställningen pågår 7-30 april på Designgalleriet, Odengatan 21, öppet tisdag-fredag 11-18 och lördag 11-15..och fri entré!








tisdag 22 mars 2011
Airbag för cyklister - cykelhjälmen Hövding
Men hur smart är inte det här! En airbag för cyklister, cykelhjälmen Hövding som göms i en krage som bärs runt halsen, finns i flera färger och mönster för att matcha dina kläder, vecklar ut sig som en airbag och skyddar huvudet när olyckan är framme. Helt genialiskt, ingen hjälm som förstör vare sig frisyren eller outfiten, som ju brukar vara anledningar till varför man hellre riskerar sitt liv än har en hjälm på huvudet när man cyklar. Hövding kommer från det svenska företaget med samma namn och kommer i butik nu i vår, men går redan nu att förboka och läsa om HÄR.






tisdag 7 december 2010
Dagens julklappstips!
Har fått en tidig julklapp som jag är väldigt glad över.
Ja för jag tror att jag nu äntligen har löst mitt problem med hur jag på ett snyggt och stilfullt sätt kan han koll på min lilla kamera... och Iphone 4, som jag förövrigt inte alls är nöjd med men det är en annan historia.
Julklappen är Cannons lilla skinnväska som designats av Cajsa Bratt till Cannons 10-års jubilerande IXUS,...ni vet den där lilla fina digitala kompaktkameran från Cannon.
Väskan är en snygg detalj att hänga runt halsen... och som sagt, har du inte en IXUS med dig så funkar den utmärkt som bärhjälp till Iphone 4.
Snyggt julklappstips för 399 kronor!

Ja för jag tror att jag nu äntligen har löst mitt problem med hur jag på ett snyggt och stilfullt sätt kan han koll på min lilla kamera... och Iphone 4, som jag förövrigt inte alls är nöjd med men det är en annan historia.
Julklappen är Cannons lilla skinnväska som designats av Cajsa Bratt till Cannons 10-års jubilerande IXUS,...ni vet den där lilla fina digitala kompaktkameran från Cannon.
Väskan är en snygg detalj att hänga runt halsen... och som sagt, har du inte en IXUS med dig så funkar den utmärkt som bärhjälp till Iphone 4.
Snyggt julklappstips för 399 kronor!

fredag 12 november 2010
Snickarbacken 7 - en butik värd en omväg
Igår tittade jag förbi en ny inredningsbutik, eller kanske att jag ska säga livsstilsbutik för i butiken finns det både inredning, kläder, konstgalleri och ett café.
Snickarbacken 7, ja den ligger också på Snickarbacken 7 är en liten tvärgata från Birger Jarlsgatan nära Stureplan. Gissar att 10 Corso Como i Milano är förebild, kom i alla fall att tänka på den underbar butiken när jag gick in genom Snickarbacken 7 entré. Jag hörde att man egentligen inte är helt klar med butiken utan att man smygöppnat lite innan den stora premiären som ska vara i slutet av november. En butik som jag inte tycker att du ska missa i alla fall, sväng in på den lilla gatan när du passerar!





Foto: Annette Eriksson
Snickarbacken 7, ja den ligger också på Snickarbacken 7 är en liten tvärgata från Birger Jarlsgatan nära Stureplan. Gissar att 10 Corso Como i Milano är förebild, kom i alla fall att tänka på den underbar butiken när jag gick in genom Snickarbacken 7 entré. Jag hörde att man egentligen inte är helt klar med butiken utan att man smygöppnat lite innan den stora premiären som ska vara i slutet av november. En butik som jag inte tycker att du ska missa i alla fall, sväng in på den lilla gatan när du passerar!
Foto: Annette Eriksson
Etiketter:
Inredning och design,
Konst,
Mode,
Nyheter
onsdag 6 oktober 2010
Ikeas modetalanger
Jag har tidigare berättat om Ikeas jakt på nya modetalanger, se HÄR. Tycker du att det här låter spännande så ska du bege dig till Biblioteksgatan den 28 oktober. För just då och fyra dagar framåt bjuder Ikea på en annorlunda modeupplevelse just där. Då kommer 25 utvalda modetalanger, som valts ut av juryn, att visa upp sina kollektioner. Kan säkert bli värt ett besök!
onsdag 22 september 2010
IKEA söker Sveriges mest spännande oetablerade modeskapare

Är du Sveriges mest spännande oetablerade modeskapare, då har du chansen att göra ett kliv ut i strålkastarljuset nu! IKEA delar ut ett stipendium på 50 000 kr till en ny stjärna på modehimlen. Alla unga, ännu oetablerade, modeskapare är välkomna att delta i en tävling där de 25 bästa får visa upp sina kollektioner under fyra dagar med start den 28:e oktober. I juryn, som utser finalister och vinnare, ingår bland andra Margareta van den Bosch. Händelsen kommer att heta GARDEROB. Mer information finns på sajten ikeagarderob.se med premiär 24:e september. Så nu är det bara att kreera fram ditt bidrag, och den enda begränsningen är att de tävlande ännu inte är etablerade som designer.
onsdag 17 februari 2010
Klä både dig själv och ditt hem med Sonia Rykiel
Sonia Rykiels andra kollektion för H&M släpps i vissa utvalda butiker 20 februari och är en färgglad historia. Och ni som tittade på underklädeskollektionen som släpptes i december känner igen färgerna och ränderna. Gillar ni ränderna riktigt mycket så varför inte köpa sängkläder och gosiga handdukar i samma stil. Du hittar Sonia Rykiel Maison bl a hos Bohem+ på Linneagatan 29-30, Stockholm


Foto H&M


Foto H&M
måndag 26 januari 2009
Hanna&jag
Hanna&jags första kollektion som premiärvisades på Formex skrev jag om i min rapport från Formex, men visar gärna lite mera här. I deras kollektion som är gjorda av gamla möbler och kläder, även tapeter ingår i kollektionen, har ett genomgående koncept med färgställning, mönster och illustrationer. Hanna Hedén och Hanna Wärman ville göra en hel kollektion med både kläder, möbler och tapeter med en röd tråd genom hela färgställningen och illustrationerna. Och framöver hoppas de också att illustrationerna ska komma i tavelform. Spännande och snyggt!












Prenumerera på:
Inlägg (Atom)