Visar inlägg med etikett Utemöbler. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utemöbler. Visa alla inlägg

onsdag 12 februari 2014

Sommaren är inte långt borta....

Ilva kommer med en fin bambuserie lagom till att våren gör sitt antågande och lagom till att börja tänka på sommarens uteplatser. I serien Mikado och Saigon kommer du att hitta stolar, pallar, bänkar, matbord, solsängar och en skön himmelssäng med mjuka, naturfärgade kuddar och segelduk. Med textiler och detaljer i solgula nyanser får du till den där riktigt sköna sommarkänslan. 
Ja tack till himmelssängen! 
Om du vill få tag i nyheterna måste du vara snabb för Ilvas bambuserie är en limited edition.
Produkterna finns i varuhuset från mars.


fredag 10 januari 2014

Sommar 2014 på Ikea

Sommardrömmarna börjar så smått att vakna till liv nu, eller hur? Och häromdagen fick jag titta närmare på Ikeas sommar 2014, ja sommardrömmarna blev ytterligare lite tydliga då kan jag säga. Tänkte visa er vad som är på ingång, säljstart är mars.
Då kör vi så håll i hatten och tänk på kommande lång lata sommardagar och skepp o hoj!












måndag 24 juni 2013

En plats i solen

Kvar på jobbet? Varför inte flytta ut i solen? Det här både snygga och smarta lilla bordet från Rephorm fungerar ju alldeles utmärkt till både kontorsråttan och hårfriseraren.



måndag 6 maj 2013

Bord för svenskt klimat

Det här "värmebordet" Quibli från Arclinea är som gjort för oss "med ett något mildare klimat" så att säga. Tack vare ett nytt värmekoncept monteras gasolbrännare under själva bordsskivan och sprider en skön, och ofta välbehövlig, värme till de sittande runt bordet. Inte illa och välbehövligt säger jag, du hittar bordet hos Planoform.


onsdag 17 april 2013

Glasklart

Glasklart till terrassen hittar du hos Kartell.





tisdag 19 mars 2013

Tisdagmorgon och Slettvoll visar sommarkollektionen

Slettvoll bjöd på frukost och presentation av deras nya sommarkollektion den här snöiga tisdagen i slutet av mars....perfekt att drömma sig till sommaren, så ta en sväng förbi! Slettvoll, Regeringsgatan 65
Flexibel loungesittning och solsäng med namnet Andrew och snygg utomhusmatplats med bord och stolar med namnet Sally.













Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

måndag 2 april 2012

Tivoli från Montana

Jaha, då blir det en påsk utan skön tillbakalutad sittning i solen vid husknuten om jag ska tro, och i det här fallet gör jag det, meteorologerna.
Annars hade det varit skönt med en sittning i Verner Pantons stol Tivoli som ritades 1955 till en restaurang på Tivoli i Köpenhamn. Knappt 50 år senare satte Montana den återigen i produktion i en uppdaterad version. Idag finns Tivoli i elva färger och i olika modeller, allt från Lounge till Kids.

onsdag 28 mars 2012

Nya utemöbler från Slettvoll

Mjukstartade morgonen med frukostvisning och presentation av norska Slettvolls nya snygga utemöbler. Tillverkade i finaste konstrotting som tål tuffa väder och vindförhållanden, ja till och med minusgrader. Där till tåliga dynor, som tål allt från klor till smutsiga händer och tassar.
Jag får ofta frågan vad jag har för inredningsstil och vad jag gillar för inredningsstilar, det finns så klart en hel del som jag gillar, men Slettvoll ligger mycket nära min mesta favorit stil. Butiken ligger på Regeringsgatan 65 och har så klart inte bara utemöbler utan snygg inredning totalt, och är värd ett besök!


Foto: Annette Eriksson, Annettes skimmer

torsdag 19 januari 2012

ICA Maxis sommardrömmar

Igår tog jag en vintergrå promenad till Fotografiska Muséet och ICA Maxis sommar pressvisning. Har du aldrig besökt ett ICA Maxi så vet du kanske inte att de har massor, ja massor av köksprodukter och inredningsprylar. Just nu och till stundande utomhusliv har man tagit fasta på två starkt växande trender i Sverige - att grilla och att odla. Du kommer att hitta massor av grillar och odlingsprodukter, så som odlingsbäddar, miniväxthus och krukor. Och jag lovar dig, du kommer garanterat att hitta en grill i din stil och prisklass, och odlingsprylar för just din lilla täppa. Du ser en del av allt som du kommer att kunna hitta hos ICA Maxi till sommaren på mina bilder här under....och en och annan liten idé hittar du också, så som en duk sydd av disktrasor, skönt fotbad och väggar klädda med plastbestick!
Nu väntar Formex mässan för min del, och mässrapport kommer när jag är på kontoret igen!










Foto: Annette Eriksson


måndag 28 november 2011

Uteliv med Ikea 2012

Så här mitt i advent och julförberedelserna dimper det ner ett mejl med pressbilder på Ikeas utemöbler 2012. Ja jag lever i en snurrad värld, precis avslutat alla juljobb och nu är det alltså dags för sommarjobben. Tre nyheter från Ikea till sommaren är fåtöljen Högsten av Nike Karlsson är i vit underhållsfri rotting, 995 kronor + fotpall 300 kronor, gungstolen Värmdö i rött eller svart, även den av Nike Karlsson, 995 kronor, och däckstol Sunderö i grålaserad furu av Mikael Wernhammar, 1 495 kronor.
Längtar till sommaren!



fredag 25 februari 2011

Sommarplaner

Hur ser det ut, har du börjat på att planera vad du ska köpa till terrassen eller trädgården till sommaren? Går du i belysningstankar så såg jag en hel del fint hos spanska Vibia. Den bågformade och den parasolliknande belysningen kändes nya, och ska jag vara riktigt ärlig så vara det inte bara belysningarna som föll mig i smaken...visst ser det härligt ut med både vyn över Medelhavet och poolkanten!...