Hela hus eller stora väggpartier i betong, vet ni som följer mig här på bloggen, är inget för mig. I jämförelse så är det här inte det värsta betonghuset jag sett, och har man nu hamnat i ett så kan det här vara ett sätt att mjuka upp en kall vägg.
Det är West Chin Architects som designat strandhuset The Sea som ligger i Long Beach, New York, USA.
En blogg med inredning, design, arkitektur, trender, nyheter, vackra saker och allt som behagar och berör.
Visar inlägg med etikett Konst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Konst. Visa alla inlägg
tisdag 25 mars 2014
måndag 27 januari 2014
Charmerande bordslampor
Såg de här två minst sagt charmerande bordslamporna hos Dis Inredning för ett par dagar sen. Inte bara en lampa utan också ett smycke och en detalj att smycka hemmet med.
Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer
onsdag 4 september 2013
Louise Hindsgavls keramik, ja tack!
Överraskande, spännande, vacker och rolig keramik gör danska Louise Hindsgavl för Kähler. De tre första figurerna, Happiness, Love in Motion och Tenderness kan du köpa direkt från Kählers webshop.
Pris 5 000 dkr/styck.
Happiness
Love in Motion
Tenderness
Louise Hindsgavl med Happiness
Silence! Crafts is Golden
Pris 5 000 dkr/styck.
Happiness
Love in Motion
Tenderness
Louise Hindsgavl med Happiness
Silence! Crafts is Golden
måndag 12 november 2012
onsdag 28 mars 2012
Rördragning
Inne i Mood Gallerian igår så såg jag den här snygga rördragningen på ett ställe. Har även sett att den fortsätter ut på fasaden utanför också. Snyggt!
Foto: Annette Eriksson, Annettes skimmer
Foto: Annette Eriksson, Annettes skimmer
fredag 23 mars 2012
Panic Room
Jag vet, haft lite bloggkramp och fullt upp med jobbet..därav tystnaden här på bloggen, men nu kommer jag igen!
Vad tycker ni om Graffiti? Jag är lite kluven, under ordnade former tycker jag att det kan vara både snyggt och coolt...men sprejglada målare ute på stan som gömmer sig bakom både mössor och masker tycker jag inte om. Både fega och kostsamma för oss alla! Det finns ett hotell i Marseille, Au Vieux Panier Hotel, som låter sina fem rum göras om årligen av olika konstnärer som har "carte blanche". Här har den franska konstnären Tilt uttryckt sin kreativitet och skapat ett rum "Panic Room"...ja paniken kanske inte skulle vara så långt borta efter en natt i det rummet..hihi.. Men jag gillar hotellets ide!
Vad tycker ni om Graffiti? Jag är lite kluven, under ordnade former tycker jag att det kan vara både snyggt och coolt...men sprejglada målare ute på stan som gömmer sig bakom både mössor och masker tycker jag inte om. Både fega och kostsamma för oss alla! Det finns ett hotell i Marseille, Au Vieux Panier Hotel, som låter sina fem rum göras om årligen av olika konstnärer som har "carte blanche". Här har den franska konstnären Tilt uttryckt sin kreativitet och skapat ett rum "Panic Room"...ja paniken kanske inte skulle vara så långt borta efter en natt i det rummet..hihi.. Men jag gillar hotellets ide!
fredag 27 januari 2012
Konstplaneten Moderna Museet
Har du en liten kreativ konstnär där hemma eller är du själv en kreatör/konstnär mellan 0-19 år så passa på att ställ ut på Moderna Museet mellan 17 mars - 22 april. Då äger Konstplaneten rum på en 280 kvm stor utställningsyta. Konstplaneten är en utställning som vill visa vad barn och ungdomar tycker är viktigt, roligt, intressant och/eller vackert. Det du kan ställa ut kan vara en teckning, målning, skulptur, objekt, fotografi, videofilm eller något annat spännande verk som kan ställas ut på ett konstmuseum.
21 februari - 11 mars: Inlämning av verk
17 mars klockan 14: Vernissage
Läs mer om inlämning och tekniska detaljer här!
21 februari - 11 mars: Inlämning av verk
17 mars klockan 14: Vernissage
Läs mer om inlämning och tekniska detaljer här!
tisdag 13 september 2011
No.5 från Voice
Var och tittade på Voices nya hyll-/förvaringssystem No.5 i går eftermiddag. Ett smart system med otaliga möjligheter, du bygger och formar din hylla/möbel med kuber, mått 80 x 36 x 36 centimeter, utefter dina förutsättningar och behov helt enkelt. Kuberna har 72 stycken kombinationsmöjligheter i färger på bakstyckena och olika ben. En kub ligger på ca 4 000 - 6 000 kronor, så det blir en ganska dyr historia om du vill ha en maffig förvaring.Roligt var det att Voice hade valt att visa No.5 i det nya guldhuset vid
Vasaparken och Sven-Harrys konstmuseum. Hur coolt är inte det här
guldhuset mitt i parken! Den 17 december kommer hela museet vara klart
och då kommer det att var guidade visningar i museets överta våning, en
våning som är en kopia av ägaren Sven-Harrys bostad. Ser fram emot 17
december. Tog bilder från visningen, men vad tror ni att jag gjorde?..jo
råkade slänga bilderna! Har bara kvar två utifrån/baksidan av huset, så
ni får nöja er med dem + några pressbilder.
måndag 1 augusti 2011
Keramik med spetskant och sömmar
Den här vackra keramiken har den israeliska designern Rachel Boxnboim gjort med mallar av textilier. Vackert!








måndag 13 juni 2011
fredag 20 maj 2011
Insiktsfulla tavlor
Gillar du andlighet, budskap eller bara vackra saker.
De här insiktsfulla tavlorna, Talismaner (magiska bilder) står Anna Öster bakom och här kan man se influenser från hala världen. Tavlorna är, förutom ramen, handgjorda och materialen är inköpta från framförallt Indien, Marocko och Asien. I tavlorna finns citat hämtade från andliga förebilder och återvunna smyckesdelar. Priserna ligger mellan 2 900 - 5 000 kronor, och du kan köpa dem Här.



De här insiktsfulla tavlorna, Talismaner (magiska bilder) står Anna Öster bakom och här kan man se influenser från hala världen. Tavlorna är, förutom ramen, handgjorda och materialen är inköpta från framförallt Indien, Marocko och Asien. I tavlorna finns citat hämtade från andliga förebilder och återvunna smyckesdelar. Priserna ligger mellan 2 900 - 5 000 kronor, och du kan köpa dem Här.



fredag 12 november 2010
Snickarbacken 7 - en butik värd en omväg
Igår tittade jag förbi en ny inredningsbutik, eller kanske att jag ska säga livsstilsbutik för i butiken finns det både inredning, kläder, konstgalleri och ett café.
Snickarbacken 7, ja den ligger också på Snickarbacken 7 är en liten tvärgata från Birger Jarlsgatan nära Stureplan. Gissar att 10 Corso Como i Milano är förebild, kom i alla fall att tänka på den underbar butiken när jag gick in genom Snickarbacken 7 entré. Jag hörde att man egentligen inte är helt klar med butiken utan att man smygöppnat lite innan den stora premiären som ska vara i slutet av november. En butik som jag inte tycker att du ska missa i alla fall, sväng in på den lilla gatan när du passerar!





Foto: Annette Eriksson
Snickarbacken 7, ja den ligger också på Snickarbacken 7 är en liten tvärgata från Birger Jarlsgatan nära Stureplan. Gissar att 10 Corso Como i Milano är förebild, kom i alla fall att tänka på den underbar butiken när jag gick in genom Snickarbacken 7 entré. Jag hörde att man egentligen inte är helt klar med butiken utan att man smygöppnat lite innan den stora premiären som ska vara i slutet av november. En butik som jag inte tycker att du ska missa i alla fall, sväng in på den lilla gatan när du passerar!
Foto: Annette Eriksson
Etiketter:
Inredning och design,
Konst,
Mode,
Nyheter
tisdag 19 januari 2010
Orrefors Kosta Boda vår och sommar 2010
I morse var jag och kikade på Orrefors Kosta Bodas nyheter inför våren och sommaren. Det bjöds på allt från dekadens till kärlek... ja det där med prylar och produkter i kärlekens tecken lär vi bli överösta av i år, ja det är ju inte varje år vi bjuds på två prinsessbröllop.
Här lite av det som jag tittade på...




Dekadensen stod Åsa Jungelius för med sin Sugar Dandy kollektion med glas, skålar och fat. En del av delarna är limiterade och kräver en större kassa men glasen kostar från 249:-.

Åsa Jungelius har även utökar sina serier Jackie ock Make Up med skålar och ljuslyktor

Ingegerd Råman firar 10 år som formgivare på Orrefors och firar med en limiterad vasserie, BonBon med 10 olika vaser, 1 för varje år på Orrefors

Kjell Engman har designat champagneglasen Two of Us, med en kvinnlig form och en manlig form, säljs i 2-pack för 999:-

Ludvig Löfgren visade flera döskallar
Här lite av det som jag tittade på...
Dekadensen stod Åsa Jungelius för med sin Sugar Dandy kollektion med glas, skålar och fat. En del av delarna är limiterade och kräver en större kassa men glasen kostar från 249:-.
Åsa Jungelius har även utökar sina serier Jackie ock Make Up med skålar och ljuslyktor
Ingegerd Råman firar 10 år som formgivare på Orrefors och firar med en limiterad vasserie, BonBon med 10 olika vaser, 1 för varje år på Orrefors
Kjell Engman har designat champagneglasen Two of Us, med en kvinnlig form och en manlig form, säljs i 2-pack för 999:-
Ludvig Löfgren visade flera döskallar
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



























