torsdag 13 mars 2014

ICA visade årets grillnyheter

På lunchen igår svängde jag förbi Studio Watz nere i Värtahamnen där ICA presenterade årets grillnyheter. Och enligt ICAs grillrapport, som de tagit fram tillsammans med TNS-Sifo och några av landets främsta matexperter, så visar den bl a att 49% av svenskarna vill lägga mer frukt och grönt på grillen i år, hoppas att lika många vill lägga ekologiskt också säger jag. 38% tycker också att hög kvalitet är viktigaste faktorn när man köper kött och 33% vill testa att grilla med rök eller trä som smaksätter maten. Undersökningen visade också att 84% av svenskarna äger en grill!...ja grillning är populärt vill jag säga! Ha en trevlig grillsäsong!
Nu beger jag mig mot IKEAs pressvisning av nya IKEA PS produkter, som jag visar här när jag är tillbaka,





Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: