torsdag 13 mars 2014

Årets Trädgårdsprodukt 2014

Igår morse var jag bjuden till Picked by Flow på frukost och presentationen av Årets Trädgårdsprodukt 2014. Det var Elmia Garden som för nionde gången korade en vinnare i tävlingen som belyser goda trädgårdslösningar. Och i år gick priset till minidrivhuset Rootmaster från Nelson Garden. Motiveringen var: "Med Rootmasterhar har Nelson Garden vidareutvecklat den utrustning som gör det enklare för alla hemmaodlare att få fram egna plantor med en produkt som kan användas om och om igen. Med funktionell design, tillverkning av återvunnen plast och dessutom närproducerad blir Rootmaster till glädje och nytta år efter år."
En produkt för mig känner jag, som kämpar varje år med mitt lilla land och mina plantor.




Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: