Visar inlägg med etikett Trender. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Trender. Visa alla inlägg

fredag 17 januari 2014

Gröna toner

Mörka blåa toner har varit borta från inredningsscenen ett bra tag, men nu ser vi tonen en hel del i inredningen. En annan ton som inte synts så mycket är den mörkgröna/skogsgröna/mossgröna tonen, men nu tycker jag mig se en hel del av just den i både inredningen och modet. Snyggt!

 Nordiska Galleriets fönster just nu

Bolia


BoConcept




tisdag 22 oktober 2013

Dip dye

Du har säkert sett alla halvfärgade produkter eller Dip dye som finns just nu. Och är du bara lite lite händig så fixar du enkelt till doppet på mindre saker och textilier själv. Funkar på allt från gardiner, textilfärg, till stolsben, träfärg, bestick, metallfärg. Men som sagt, om du inte orkar, kan, vill själv så är marknaden överöst med färdigdoppat, se här.

Burkar från Normann Copenhagen

Tapet från Designers Guild, som jag bloggade om HÄR

 Stol Bolia

 Kudde Lagerhaus

Kopp Lagerhaus

 Köksredskap House Doctor

Plåtburkar House Doctor
Glas HAY

fredag 19 april 2013

Odling är hett

Just nu är odling trendigare och hetare än någonsin, "alla" vill odla sina egna grönsaker, ha sin egna biodling och byter odlingsråd med varandra. Inte som på 70-talet då man tog sitt pick och pack och flyttade ut på landet, nej nu odlas det i stadsvåningar, på stadstak, på stadsgårdarna och på kolonilotterna som aldrig förr, och mer sägs det bli. Producenterna är så klart inte sena med att presentera nya produkter för att uppfylla våra odlingsdrömmar. Nu senast såg jag den här självvattnande kryddkrukan Evergreen, odlingslådan Grow Green och setet Green Farm för odling av ätbara skott, allt från Cult Design och för dom som bara har fönsterbrädan att tillgå
Själv har jag en planteringsbädd på vår fina gården som bara står och väntar på att jag ska börja med sådden...själv väntar jag otåligt på våren och värmen...


tisdag 1 november 2011

Tittskåp

Nu vill alla visa upp sina fina små ägodelar, och det finns massor av olika små tittskåp/bänkar/byråer att välja på. Uppe på ROOM såg jag många fina i trä/glas igår. Och så finns de färgglada från Asplund. Vad föredrar du?




måndag 31 oktober 2011

Flerfärgade

Vad tycker ni om trenden med flera mönster/färger/material i soffor och fåtöljer? Själv tycker jag att man ska gå varligt fram med färgerna och mönstren. Om inte annat för att jag tror att det är ganska så lätt att tröttna på alltför galna kombinationer i en stor soffa. Sammetssoffan från Svenskt Tenn beställde Estrid Eriksson, redan på sin tid, i fjorton nyanser av grönt, och den tycker jag funkar riktigt bra, och relanseras nu på Svenskt Tenn. Men, hörnsoffan är inte riktigt min stil om jag säger så.

tisdag 12 juli 2011

Jag ser rött


Det pratas en hel del om rött. I modet har det synts en hel del redan den senaste säsongen och det lär komma mer...och nu även i inredningen. Nästa år spås rött komma stort, och visst har det redan börjat komma en del röd inredning. Vad säger ni om rött? Själv kan jag tycka att rött är en lite svår inredningsfärg, men som alltid i inredningssammanhang, det gäller att blanda och ge. Ja att blanda nyanser och att kanske inte inreda hela rummet rött, ja om man nu inte vill ha en lite bordellkänsla i rummet då.
Spun från Magis finns nu också i rött


Gustavsberg har kommit med både kranar och fronter till badrumsmöblerna i rött

Flos lampa Can Can har rödtonat på lampan

Bänken Sigurd från Ikea finns rött

Fronts nya porslin för Höganäs, som jag skrivit om tidigare, finns i rött

Fåtöljen Quilt, The Thing från Established & Son

Stolen Metz från Ilva