Visar inlägg med etikett Motor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Motor. Visa alla inlägg

tisdag 2 september 2008

Perfekt för upptäcksresan

Skulle kunna tänka mig att resa på upptäcksresa med EarthRoamer XV-JP.
Husbilen med offroadegenskaper, queensizesäng, varmvattendusch och eldstad - det är EarthRoamer XV-JP det!
Det är företaget EarthRoamer som skapat en husbil för två vuxna och terrängen med utgångspunkt i en Jeep Wrangler. Tar dig nästan överallt och fixar skön nattsömn, det är bara att fälla upp det eldrivna taket så har du en rejäl bekväm säng, hur glimrande är inte det här!
Läs mer på earthroamer










torsdag 31 juli 2008

Det var en liten rackare till bil..

Men kraven ökar på oss alla vad det gäller hänsyn till miljön och inte minst på biltillverkningen. Toyota tänker smått, bränsleekonomiskt och ser på fordonets förpackning när de presenterar Toyota IQ som går i produktion i oktober. IQ är liiiten.. bara 2,985 meter lång och 1,5 meter hög och har plats för 3 vuxna och ett barn. Formen känns som jag har sett den redan men de lila detaljerna var snygga tycker jag... och säkert lätt att fickparkera om man har svårt för det också.






tisdag 29 juli 2008

Bilintresserad och på väg till München...

Då kan du besöka det nya BMW museet som öppnade där i förra månaden. Arkitekter Atelier Brückner i Stuttgart har utformat den nya BMW-museet.
Museet ser snyggt ut tycker jag... och den där gula lilla bilen tycket jag ser ganska rolig ut...











tisdag 17 juni 2008

Hmmm... Gina måste vara bilen för mig...









Jag går ju i bilbytartankar, ja jag har gjort det ett tag faktist.. för jag vet inte vad jag ska byta till. Vill ju så gärna ha något snyggt och tufft :)... men som sagt kan inte bestämma mig riktigt.
Men så såg jag BMW s Gina Light Visionary Model och tänkte att Gina måste ju ändå vara bilen för mig... För Gina har en kaross som kan omformas för att den är gjord av tyg. Gina, som står för Geometry and Functions In "N" Adaptions, har en yttre kaross gjord av ett specialtyg. Under det finns sedan ett metallnät som kan omformas med hjälp av massa elhydraliska motorer som styrs från förarplats. Även interiören ska kunna ändra skepnad.
Ja tänk er en bil som är formbar, flexibel och utrustad med strålkastare som det går att flörta med ;)
Men kort blev den lyckan.. det är bara en konceptbil, så synd!