Visar inlägg med etikett Återvunnet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Återvunnet. Visa alla inlägg

fredag 19 november 2010

Upplyst med återbruk/recycling

Det går nästan inte en dag utan att jag ser någon fenurlig och fiffig sak som återuppstått och blivit något annat än vad det var tänkt för från början...ja återbruk/recycling ni vet. Jag gillar så klart idén och många prylar är riktigt kul, sen så vet jag inte om jag skulle vilja ha så mycket av det själv, men det är en annan sak!
Idag såg jag de här små lamporna som designern Lee Broom skapat av gamla karaffer. En del säljs obehandlade och andra med ett överdrag av polerad mässing.



torsdag 28 oktober 2010

Återvunna gummisnoddar

Allt går i återvinningens tecken. Och New York studion Milev Architects har designat de här smyckena, kläderna och...ja är det en tavla, av återvunna gummisnoddar.
Jag måste säga att jag fascineras av det enorma tålamod man måste vara utrustad med, ja förutom konstnärskapet så klart, när man gör något sånt här. Tänk er hur svårjobbat det måste vara att jobba med sträva gummiband som lever sina egna liv och gärna hoppar iväg. Fantastiskt!