tisdag 19 november 2013

SS2014

Ja då var förmiddagen avklarad och också sex stycken SS2014 visningar. Ganska härligt att få lite vår och sommarkänslor serverade i form av produkter för hemmet i lätta somriga färger. Det här kan ni se fram emot till våren hos de företag som jag besökte nu på förmiddagen.

Började på Hallwylska Palatset, mitt favorit museum i stan, där Hilma visade SS2014. Gillar du tvättad skön bomull ska du ha koll på deras produkter till våren.






Vidare till Kungsträdgården och Galleri SO Sthlm där Indiska höll till. Ljust färgglatt och fina kuddar











Nästa stopp blev på Strandvägen där Mille Notti bäddat upp med sina härliga sängkläder både för stora och små











Vidare upp på Öfvre och första stoppet där blev Mateus som visade upp vackert dukade bord och ett nytt stort serveringsfat, perfekt till osten bl a.






En trappa ovanför Mateus finns Linum, och dit begav jag mig sen. Linum som har skönt ECO-tänk och sköna klassiska mönster ock kvalitéer







Runt hörnan sen ligger Ceannis. Här såg jag lite inspiration till piffning av möbler, pressade blommor på glasbord eller varför inte klä stolen i kjol. Annars en hel del härligt knalligt färgade väskor och stiliga hattar.






Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: