fredag 4 april 2014

Ny soffkollektion hos Oscar & Clothilde

Igår eftermiddag sprang jag in på Berns för att titta på Oscar & Clothildes nya soffkollektion som visade där. Vacker miljö för att visa upp vackra soffor, ja för en del soffor hade utföranden som tilltalade mig. Men de flesta utav sofforna var just mest snygga och vackra att titta på och mera att ha i vackra rum/finrum. Ja inte så mycket till sköna soffor att krypa upp hela familjen eller du själv i, inga "fredagsmyssoffor" utan mera "cocktailsoffor". Sen så är det så klart en smaksak det där med stoppningarna i soffor. Jag vill att det ska vara mera dun/fjäder i den soffa som jag ska ha, i Oscar & Clothildes soffor var det väldigt lite av den varan, mera av kallskum och polyester vilket gör sittkomforten sämre och utseendet lite "uppblåst" enligt mig. Men som sagt en hel del vackra modeller och tillval av olika tyger, ben, kappor, nitar mm fanns det en hel del av. Sofforna är tillverkade i Portugal och finns att titta på och provsitta i butiken på Birger Jarlsgatan 27, Stockholm.
Trevlig helg!









Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: