onsdag 7 maj 2014

Stadshuskällaren

Igår var jag inbjuden till ett mingel på Stadshuskällaren i Stadshuset. Det var en lottning av startordningen till kvaltävlingen Embassy Open – Cross Cuisine by Satake, en tävling som ska stärka de kulinariska banden mellan Japan och Sverige. Finalen är  den 28 oktober på Sveriges ambassad i Tokyo där finalisterna bedöms av svenska ambassadören och en lokal sakkunnig jury.
Tävlingen arrangeras av Knivakademien och Vikingsun i samarbete med Akebono och Satake.

Jag har väl varit på Stadshuskällaren för, så många år sen så jag tappat antal år, länge sen alltså. Tyckte att det var spännande att titta på lokalerna, som ju ligger i Stadshuset. Stadshuset är nämligen en av de absolut vackraste, finaste och mest spännande byggnader som vi har i stan enligt mig, älskar att gå runt där både utanför och innanför. Stadshuskällaren som nyligen renoverades och där inredningen är ritad och designad av Jonas Bohlin, varsamt renoverat och med den fina känslan från 1922, då Stadshuskällaren stod färdig, bevarad. Har du inte tagit dig en närmare titt på det vackra Stadshuset så kan jag varmt rekommendera det nu i sommar.

Johan Bohlins belysning kände jag igen, och var snyggt utspridd i lokalen


Duktiga Mia Bolin från Tres PR tog emot

Små musbitar och läckerbitar blev vi bjudna på. Det gröna på osten var Granbarrssylt!, nytt för mig, och ligger kanske mera "i tiden" än smakade gott om ni frågar mig.



Dragningen stod Görel Crona för
Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: