tisdag 15 januari 2013

Hello Kitty by Bea Szenfeld

Själv så är jag inte så mycket för pyjamasar, förkläden, t-shirts, brickor, möbler osv med söta små gubbar/gummor/djur/seriefigurer...gärna på barnen men på vuxna kvinnor, nja inte för mig tack. Men jag vet att väldigt många är riktigt förtjusta i det gulliga i den här formen. Och då tror jag att dom som gillar det kommer att bli glada i Bea Szenfelds designsamarbete Hello Kitty by Bea Szenfeldn tillsammans  med Åry Trays, Klippan och Plus Design. Serien innehåller fyra unika handritade mönster som kombinerar skandinaviskt hantverk med Hello Kittys japanska kawaii-stil, och mönstren finns på allt från brickor, förkläden till en serie hemtextilier.
Att Hello Kitty är Bea Szenfelds favoritikon märktes tydligt när hon berättade om samarbetet på pressfrukosten som jag vara på i morse.





Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: