lördag 12 juli 2008

Äntligen...

Nu verkar det lossna vad det gäller designandet av flygplanssäten. Ja för alla vi som brukar resa i ekonomiklass vet hur hopplöst jobbigt det är med trånga säten och små benutrymmen. Och jag själv som brukar be om en fönsterplats på långresor för att åtminstone kunna dra filten över huvudet och luta mig mot fönstret för att sova... men hur kul är det när det visar sig att på ytterplatserna sitter det stora herrar som direkt efter starten lutar sig tillbaka och somnar... så sitter de är som gigantiska stoppklossar, har man riktigt otur så snarkar de också och så börjar deras huvuden vickar oroväckande längre och längre åt mitt håll... det tycker i alla fall jag är jätte jobbigt. Och inte är det kul när man sen behöver väcka dem när man måste resa på sig. Men nu verkar en lösning vara på gång, enligt byrån Thompson Solutions heter lösningen The Cosy Suite. Där de utökat benutrymmet och med de vinklade sätena skapar det ett lite personligt rum och även gjort passagen ut från sätet lättare, smart! Delta lär ha köpt in ett stort parti redan. Härligt!.. ja i alla fall när jag reser ensam på långresor, kanske mindre kul när man reser med sin älskling och gärna vill mysa lite... men men det finns visst aldrig något gott som har något ont med sig :)
www.thompsonsolutions.co.uk





Inga kommentarer: