måndag 25 februari 2013

Mera från Svenskt Tenn

När jag var på Svenskt Tenn sist passade jag även på att titta på deras satsning på barnmöbler/detaljer, den lilla leksakskistan är bara för söt.



Eftersom jag fick förhinder när pressvisningen av utställningen To Be Perfectly Frank var passade jag även på att titta på den, vilka design/konstföremål...vill ha! Utställningen med Michael Anastassiades vackra verk är som en hyllning till Josef Frank av Michael Anastassiades, för Svenskt Tenn. Han har skapat en serie där han gestalta utvalda objekt som Josef Frank formgav genom åren. Genom att förändra material, form eller funktion tillägnar sig föremålen en ny identitet som visar på alternativ till Josef Franks originalversion av föremålen.

Massor av Annette.... och ett guldklot, precis som ett bowlingklot, som fin dekoration eller vas.

 Taklampa jag gärna vill ha, men på tok för dyr tyvärr!

 Som hängande Svenskt Tenn Ekollonvaser, men väldigt mycket större.





 Känner ni igen formen på bordet?

Foto: Annette Eriksson, Annettes Skimmer

Inga kommentarer: